💥 2023 FYRHUSET BIKEFIGHT 💥

Föreningen Fyrhuset har i maj 2023 genomfört sin andra världscuptävling i freestyle mountainbike samt den första dam-världscuptävlingen i FMB-touren i Sverige någonsin! Vi vill rikta ett stort och hjärtligt tack till alla ungdomar, funktionärer, åkare, publik och sponsorer! Detta har vi gjort tillsammans, och det blev så fantastiskt tack vare alla er!

Vinnare i klasserna Topp 3 🏆

Pro Herr:
1. Felix Törnqvist
2. Alex Alanko
3. Elof Lind

PRO Dam:
1. Patricia Druwen
2. Alma Wiggberg

Amatör:
1. Sixten Von Grothusen
2. Erik Andersson
3. Tom Lemke

Junior:
1. Sigge Mayer
2. Nils Mayer
3. Lucas Edvinsson

Stort tack till:

Färgargården, Värme- & kylisolering AB, Vindö Byggvaror, Reverse Components, Poc Sports, Bikester Nordics, Ica Nära Stavsnäs, Hyrljudochljus.nu, Djurö Gräv, Värmdö Hamnar, Hovercraft EU, Flottsbro, Evolve Optics, Tippmicke.

Foto: Philip Grandelius

Kort om Fyrhuset Bikefight

Föreningen Fyrhuset med Fyrhuset Bikepark arrangerade en deltävling i den officiella världscupen i freestyle mountainbike - FMB World tour. Det hoppades och voltades på cykel, i världsklass! Under evenemanget anordnades även en junior-, amatör-, och BMX-tävling.

Under evenemanget pågick även en folkfest för hela familjen, med prova-på aktiviteter, loppis, grill, café, foodtruck, live-musik, vinsthjul, ansiktsmålning, hoppborg, DJ och mycket mer! Eventet skapas av ideella krafter i form av unga vuxna och ungdomar. Hela evenemanget var gratis, drog-och alkoholfritt, och alla var välkomna.

I maj 2023, gjorde vi om allt igen! Denna gång med två världscuptävlingar, en i damklassen och en i herrklassen.

BLI SPONSOR

Vill ditt företag synas för tusentals personer på Värmdö under en världscupdeltävling? Nu finns chansen för dig som företag att synas inför en stor publik under evenemanget, både på plats och via sociala medier. Vi söker samarbetspartners på alla tänkbara sätt! Att bli sponsor är en möjlighet för dig att stötta ungas skapande och empowerment på Värmdö.

Givetvis ser vi till att du genom, flyers, banderoll (800kr ex. moms om du vill att vi trycker) och tältplats har möjlighet att marknadsföra ditt företag om så önskas.

Hur vill din organisation vara med?

Berätta för oss genom att maila info@foreningenfyrhuset.se.

💥 2022 FYRHUSET BIKEFIGHT 💥

Föreningen Fyrhuset har i maj 2022 officiellt genomfört en världscuptävling i freestyle mountainbike! Vi är helt mållösa över det engagemang som har funnits kring detta evenemang. Vi har genomfört detta tack vare alla fantastiska människor som har gjort detta tillsammans med oss.

Därför vill vi rikta ett enormt TACK till alla ungdomar och funktionärer som hjälpte till i ur och skur, er i publiken som peppade och hejade, alla cyklister som åkte från olika delar av världen hit till Stavsnäs, alla sponsorer som har gjort detta möjligt genom att bidra på olika sätt, domare, speaker, föräldrar, ja alla inblandade! Tack tack tack, ni är bäst!

Vinnare i klasserna Topp 3 🏆

Pro:
1. Or Gaad (Israel)
2. Viktor Douhan (Sverige)
3. Lukas Sköld (Sverige)

Amatör:
1. Viggo Westerlund
2. Filip Af Urh
3. Arvid Brusehed

Junior:
1. Samuel Chapuis
2. Kasper Pålsson