Välkommen till föreningen Fyrhuset!

Föreningen Fyrhuset är en idéburen, ungdomsstyrd och ideell förening med åldersöverskridande verksamheter som sträcker sig från projekt, resor och evenemang till kultur, nöjen och idrott. När det finns individer som vill engagera sig och har tid att investera i en idé är Föreningen Fyrhuset den självklara samarbetspartnern, både lokalt, nationellt och internationellt. Utifrån detta närmar sig föreningen sin vision; ett samhälle där alla ska kunna ha känsla av egenmakt - empowerment.

Projekt om Mental coaching startar januari 2022 - anmälan öppen

JUST NU:
Godkänt vaccinationsbevis krävs för dig som är över 18 år och vill gå på Nattbandyn

Den 1 december kom Folkhälsomyndigheten med nya föreskrifter gällande allmäna sammankomster och offentliga tillställningar. Detta betyder att evenemang med över 100 personer inomhus måste antingen kräva vaccinationsbevis för personer som är över 18 år eller följa andra begränsningar under evenemanget som innebär maxantal i sällskap, anvisade platser och avstånd mellan sällskap bland annat.

Detta innebär att för att vi ska kunna genomföra Nattbandyn kommer vi kräva godkänt vaccinationsbevis för alla personer över 18 år som vill komma in på Nattbandyn. Om du är UNDER 18 år och därför inte behöver vaccinationsbevis för att komma in på Nattbandyn behöver du kunna intyga din ålder med hjälp av legitimation.

De kommer även finnas rikligt med handsprit på plats och flera platser att tvätta händerna på Om du har halsont, snuva, feber, hosta eller känner dig krasslig. Stanna hemma! Rekommendationen om att stanna hemma gäller alla åldrar.

Med de sagt så är vi väldigt taggade på helgen och hoppas ni också är det! Ses på lördag!

Nattbandy med föreningen Fyrhuset 4 dec

Den 4 december är det återigen dags för föreningen Fyrhusets ungdomsstyrelse att arrangera Nattbandy i Djurö sporthall.

Anmälan sker mellan 6-27 november på hemsidan. Mer information om evenemanget hittar du även på facebookeventet Nattbandy föreningen Fyrhuset 2021.

Hoppas vi ses!

Höstlovsaktiviteter på föreningen Fyrhuset

Spökvandring 31 oktober

Välkommen på föreningen Fyrhusets spökvandring 31 oktober. Startplats är Susegårda. Starttid är 19.00. Över 13 år går på egen risk, under 13 år går på målsmans ansvar. Vågar du? Alla är välkomna!

JUST NU:

Föreningen Fyrhuset fortsätter bedriva ungdomsstyrd verksamhet

Vi är så glada att meddela att föreningen Fyrhuset har vunnit upphandlingen och kommer från 1 sept 2021 fortsätta bedriva ungdomsstyrd verksamhet med säte i allaktivitetshuset Fyrhuset, i Stavsnäs.

Alex och Lovis kommer att ta över driften och ser fram emot att, tillsammans med ungdomsstyrelsen och över 500 medlemmar, fortsätta utveckla föreningen.

Anna och Mia kommer finnas kvar som mentorer och administration runt HR och ekonomi.

Så, efter tre års ovisshet är det fantastiskt att få meddela: NU KÖR VI!!!!!

Tusen tack för allt stöd och peppning under dessa år.

Stor kram!
Ungdomsstyrelsen och Personalen på Fyrhuset

Se filmen ''Tre ord om föreningen Fyrhuset''

Föreningen Fyrhuset är en ungdomsstyrd ideell förening med ett allaktivitetshus i Stavsnäs, Värmdö. Hör ungdomar själva berätta om sättet föreningen arbetar på.

Världscupen Fyrhuset Bikefight framflyttad till maj 2022

På grund av rådande omständigheter med corona har vi valt att skjuta fram Fyrhuset Bikefight ett år, till maj 2022. Vi inväntar besked kring exakta datum och återkommer i början av 2022.

Mycket av banan är redan byggd och planeringen är långt framskriden. Vi fortsätter detta arbete under året och vill ni följa byggprocessen så följ @fyrhusetbikepark på Instagram.

Stort tack till alla som hittills valt att vara med och sponsra detta event på det ena eller andra sättet.
För er som vill hjälpa till är det bara att gå med i facebookgruppen ”Fyrhuset Bikefight- Vi som vill hjälpa till!”, vi ser fram emot nästa års tävling!

ÖPPETTIDER

Måndagar 15.00-21.30

Torsdagar 15.00-21.30

Fredagar 16.00-22.30

Söndagar 16.00-21.30

UPCOMING

20 december - Julmiddag på Fyrhuset

21 december - 6 januari - Julstängt

Januari 2022 - Mental coaching projektstart

HAR DU EN IDÉ?
KONTAKTA OSS!

Om du har en idé eller ett intresse på något du vill göra, stort som litet, och vill samarbeta med Föreningen Fyrhuset för att genomföra det? Då är du varmt välkommen att kontakta oss i frågeformuläret nedan. Vi samarbeta gärna kring dina intressen!