FYRHUSET GYM

Fyrhuset Gym startade under 2019 då projektet sattes igång av engagerade projektledare. Möten och ansökan av Snabb slant från Värmdö kommunen reslulterade i att förenngen Fyrhuset fick köpa Djurönäsets gamla gym. Med hjäp av föräldrar och medlemar kom gymmet till Fyrhuset i maj 2019 och installerades.

Tanken är att alla boende i alla åldrar på Djurö och Stavsnäs ska kunna utnyttjaj denna fantaskiska utrustning. Det som krävs är medelmskap som är gratis och ett engagemang att ta hand om gymet.

Som det ser ut idag så finns det möjlighet för intresserade att starta upp träningsgrupper eller komma ner individuellt och träna under våra öppettider men vi är också öppna för förslag på andra tider och dagar om det är gruppträning som är syftet.

Det finns inga ordentliga omklädningsrum så kom ombytt, vi har en dusch som funkar utmärkt att använda efter träning.

FÖRHÅLLNINGSREGLER

• Max 6 personer på scenen samtidigt vid gymtillfälle.
  • En måste skriva på ett medlemspapper för att få gymma.
  • Som medlem i gymmet får en träna själv i gymmet (till exempel när Fyrhuset har öppet). För att få använda vikterna till skivstången måste dock en projektledare eller personal som vill ta ansvar vara på plats i gymmet när dessa används.
  • Åldersgräns är 13 år med målsmans underskrift.

TRIVSEL

• De man använder ställer man tillbaka.
  • Ha respekt för andra tränare.
  • Ta ansvar över de du använder.
  • Ta hänsyn till redskapen.
  • Lämna de i samma skick som du hittade det.

VI SÖKER NYA PROJEKTLEDARE

Vill du vara med och utveckla Fyrhuset gym? Nu söker vi nya projektledare! Kom och prata med oss på Fyrhuset eller maila info@foreningenfyrhuset.se

HITTA HIT

Kommunalt

Du tar buss 434 eller 433 från Slussen till Stavsnäs by och hoppar av. När du stigit av ska du ha ICA på din högra sida och så följer du cykelvägen i samma färdriktning som bussen. Sväng till höger första avtagsvägen och direkt därefter till vänster så ser du Fyrhuset

Bil

Från Stockholm: Åk väg 222 mot Gustavsberg, vidare mot Stavsnäs. När du kommit till Stavsnäs sväng höger efter Ica, sen första vänster och då ser du parken.

Adress: Gammelbodavägen 1, Stavsnäs.

FÖRSÄKRING

Olycksfallsförsäkringen gäller för heldygn för alla barn och ungdomar mellan 1-18 år som är folkbokförda i Värmdö kommun samt gymnasieelever och särskoleelever äldre än 18 år som är folkbokförda i Värmdö kommun. Barn och ungdomar folkbokförda i annan kommun täcks inte av Värmdö kommuns olycksfallsförsäkring på sin fritid.Föreningen Fyrhuset har ingen försäkring som täcker våra medlemmar på deras firitid. Alla som tränar i gymet måste själva ombesörja sina försäkringar.

ALL TRÄNING SKER PÅ EGEN RISK!