AMAZING RACE

Välkomna till Föreningen Fyrhusets Amazing Race!

Den internationella tv-succén Amazing Race är en tävling som sträcker sig världen över där par tävlar mot varandra. Under resans gång stöter de på roliga utmaningar, kluriga uppdrag och spännande äventyr i hopp om att vinna. Nu har ni chansen att delta i Föreningen Fyrhusets variant av denna!

Ta er fram två och två genom att lösa ledtrådar och utföra olika uppdrag runt om på Värmdö. Lagen med minst totala tid efter race och extrauppdrag med tidsavdrag vinner.

Vid start får varje lag ett startkit som ni får användning av under racet. Ni kommer även att behöva lämna in plånbok, mobiltelefoner, pengar, busskort och liknande som inte är tillåtet att ha under tävlingen. Dessa förvaras såklart tryggt hos personalen från Föreningen Fyrhuset och ni får tillbaka det vid målgång.

På kvällen kommer vi att samlas alla tillsammans för att gå igenom dagens resultat, dela ut priser och snacka om den grymma dag vi alla har haft, samtidigt som Föreningen Fyrhuset bjuder på mat.

Fina priser utlovas till de vinnande lagen!

Datum: Sommaren 2024

Starttid: Kommer dagarna innan racets start

Startplats: Hålls hemligt tills dagarna innan tävlingen går av stapeln.

Lag: Ni tävlar två och två, en i laget måste ha fyllt 13 år. Ingen övre eller undre åldersgräns utöver detta finns.

Anmälan: Presenteras närmare eventet

Det här behöver du under racet:

Oömma kläder

Bekväma skor

Vattenflaska

Lättare mat (som en äter när en vill under racets gång)

Kamera

Badkläder

Papper och Penna

Extrakläder

Övrigt:

Vi behöver funktionärer! Vill du vara med och hjälpa till som funktionär, kontakta någon i Ungdomsstyrelsen eller personal på föreningen Fyrhuset. Det är en fantastiskt rolig dag och vi behöver all hjälp vi kan få!